وبلاگ گلدوین

راهنمای جامع پنجره دوجداره

وبلاگ گلدوین

راهنمای جامع پنجره دوجداره

سرفصل های مقاله:

پنجره یک قسمت اساسی در هر ساختمانی است و انتخاب مناسب آن می تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد و راحتی آن ساختمان ایجاد کند. پنجره های دو جداره می توانند به سبک های مختلفی ارائه شوند، بنابراین می توانید آنها را با استفاده از طرح پنجره های آلومینیومی با خانه خود منطبق کنید یا برای احساس سنتی تر، از طرح چوب استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید در هر شرایط آب و هوایی از خانه ای راحت و گرم بهره ببرید، بهترین راه حل پنجره های دو جداره است که از جنس uPVC باشد.

پنجره دو جداره چیست؟

پنجره های دو جداره فریم‌هایی هستند که به شیشه‌ی دوجداره مجهز شده اند و بین شیشه‌ها معمولاً 12 میلی متر تا 16 میلی متر فاصله وجود دارد. شکاف بین دو شیشه به لطف یک میله(اسپیسر) در جای خود باقی می ماند. به طور معمول، این شکاف با هوای معمولی پر می شود، اما می تواند با گاز آرگون نیز پر شود.

به این روش شیشه دو جداره به دلیل توانایی به دام انداختن هوا بین شیشه ها که منجر به کاهش چشمگیر انتقال گرما و سر و صدا می شود، شیشه دوجداره نیز گفته می شود.

از این هرچه فاصله بین شیشه ها بیشتر باشد کیفیت بهتری دارد. با این حال، این روش فقط به دو لایه شیشه محدود نمی شود، شیشه سه جداره نیز برای نتایج بهینه تر ساخته می شود. بنابراین، هر چقدر هم که بخواهید برای گرم کردن خانه خود به یک سیستم گرمایشی اعتماد کنید، اگر بیشتر گرما از طریق یک پنجره یک جداره از بین برود، فایده ای ندارد.

انتظار می رود شیشه های دو جداره به محبوبیت خود ادامه دهند و به دنبال آن مشوق های کم مصرف که در بازار وجود دارد. با انتخاب های متنوع امروزه، نه تنها شیشه های دوجداره باعث بهینه شدن انرژی در خانه شما می شوند، بلکه باعث کاهش عبور صدا نیز می شوند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد قیمت محصولات دو جداره وجود دارد.

قیمت پنجره دوجداره به چه صورت است؟

در بحث هزینه پنجره های دو جداره فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. تعداد پنجره مورد نیاز و طرح متناسب با خانه اولین فاکتوری است که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، نوع پروفیل و نوع شیشه به تعیین قیمت نهایی کمک می کند، زیرا پروفیل‌های مختلف و انواع شیشه قیمت‌ متفاوتی دارند.

در مورد پروفیل پنجره، PVC به دلیل کارآیی و قیمت پایین بیشترین استفاده را برای پنجره دو جداره دارد. از طرف دیگر، پروفیل‌های آلومینیومی و چوبی هزینه بیشتری دارند و عملکرد بهتری نسبت به uPVC ندارند.

در مورد طرح بازشو پنجره های دو جداره، معروف ترین آنها بازشو تک حالته است. برخلاف باشو دوحالته و بازشو کشویی که گرانتر هستند، پنجره های با بازشو تک حالته معمولاً ارزان ترین گزینه هستند.

قابل توجه هموطنان گرامی:

با توجه به وضعیت بازار مواد اولیه تولید درب و پنجره دوجداره، جهت اطلاع از آخرین قیمت ها و همچنین مطلع شدن از وضعیت موجودی، همواره می‌توانید با پنجره گلدوین تماس گرفته و به صورت آنی از قیمت پروفیل‌های یو پی وی سی و پنجره دوجداره upvc و آلومینیومی با خبر شوید.

جهت استعلام قیمت کلیک کنید

پشتیبانی پنجره گلدوین

انواع و طول عمر پنجره های دوجداره

بسته به نیاز شما، شرکت های تولید پنجره دو جداره می توانند انواع پنجره های دو جداره را برای پاسخگویی به نیازهای شما تهیه کنند.

حتی می توانید پنجره های خود را با توجه به نوع شیشه، پروفیل پنجره و شکل، نوع اسپیسر و فضای بین شیشه ها انتخاب کنید.

معایب پنجره دوجداره

معایب پنجره های دو جداره اغلب به صلیقه و الویت‌های ما بستگی دارند. بیایید بیشتر بررسیش کنیم.

  • فاصله بین شیشه‌ها

اگر بالاترین عایق را می خواهید ، 150 میلی متر فاصله بین شیشه‌ها انتخاب مناسب است. این فاصله صدای تلفن و صدای انسان را مسدود می کند. اما عایق عایق حرارتی خوبی برای پنجره‌ها است.

در مورد خواسته‌ها و اولویت‌های خود با تولیدکننده پنجره خود صحبت کنید. آنها به شما کمک می کنند بهترین پنجره را طبق نیاز خود پیدا کنید.

  • هزینه پنجره

شاید عیب اصلی پنجره دو جداره هزینه نسبتا بالای آن است. نمی توان انکار کرد که قیمت پنجره دوجداره بیشتر از تک جداره است. هزینه کنترل دمای منزل شما باید با مقایسه بین دوجداره یا تک جداره بودن پنجره محاسبه شود.

وقتی هزینه اضافی قبض‌های مربوطه را به پنجره آهنی یا چوبی خود اضافه کنید، در نهایت متوجه می شوید آنها گزینه گران قیمت تری هستند نسبت به دوجداره. همچنین می توانید با انتخاب یک پروفیل با کیفیت و قیمت مناسب، هزینه ها را جبران کنید. مثل پنجره دوجداره انزو Enzo و یا وین تک Wintech.

به نظر شما یک تولیدکننده‌ی پنجره چه ویژگی‌های دیگری باید داشته باشد؟ ما فکر می کنیم سه شاخص برای یک تولیدکننده پنجره UPVC عالی وجود دارد. کیفیت ، قیمت و گارانتی

لطفا نظر خودتون رو برای ما کامنت کنید و یا با واتس اپ برای ما بفرستید.

مزایای پنجره دوجداره

سوال: مزایای استفاده از پنجره‌های یو پی وی سی چیست؟

سیستم‌های پنجره uPVC تهویه متقابل طبیعی را افزایش می‌دهند. پنجره ها و درهای uPVC با کیفیت خوب در برابر اشعه UV مقاوم هستند و به دلیل گرما، رطوبت یا آلودگی آسیب نمی‌بینند. این پنجره‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و نیازی به رنگ‌آمیزی یا شستشو ندارند، این امر به طور قابل توجهی زمان و هزینه مورد نیاز برای ترمیم و تعمیر آنها در بلند مدت می‌کاهد.

از دیگر مزایای پنجره‌های دوجداره، می‌توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش مصرف و در نتیجه هزینه انرژی برق و گاز
  • کاهش ورود صدای بیرون تا ۷۰ درصد
  • جلوگیری از عبور اشعه‌ی UV به دلیل استفاده از شیشه دوجداره و فاصله بین آنها
  • و البته مزایای دیگر.

روش های تغییر فضای بیرونی ساختمان شما

کلیک کنید

One thought on “راهنمای جامع پنجره دوجداره”

Comments are closed.