وبلاگ گلدوین

شیشه دوجداره

وبلاگ گلدوین

شیشه دوجداره ( double glazed window )

شیشه دوجداره ( double glazed window )

مبنای ساخت شیشه دوجداره، تعبیه فضای خالی بین چند لایه شیشه است. شیشه های دوجداره از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده‌اند که توسط میله یا اسپیسر جداکننده (spacer) از یکدیگر فاصله می گیرند. در این فضای خالی هوا یا گازی مخصوص بدون رطوبت ( آرگون یا کریپتون ) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون قرار می گیرد. این لایه های شیشه در شرایط کنترل شده کارخانه ای به اسپیسر جداکننده با استفاده از درزگیر غیرقابل نفوذی می چسبند. درون اسپیسر جداکننده، با ماده رطوبت گیر پر شده که این ماده سبب جذب بخار و رطوبت هوای فضای بین دو شیشه می گردد.

شیشه سه جداره (  Three-walled glass  )

این نوع شیشه نیز همانند شیشه های دوجداره می باشد که فقط به جای دو لایه شیشه شامل سه لایه شیشه می باشد که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند . در فضای بین شیشه ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت (آرگون یا کریپتون ) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون وجود دارد . در شیشه های سه جداره جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب، کاملاً آب بندی شده است.

این نوع شیشه همچنین در بهینه سازی ساختمان و اتلاف انرژی ساختمان بسیار موثر می باشد و با توجه به یک لایه شیشه اضافی نسبت به شیشه دو جداره از عایق بندی بهتری برخوردار است ولی در شرایط خاص لازم به استفاده از این شیشه می باشد ،در مصارف ساختمانی این نوع شیشه به صورت دوجداره کارایی لازم را دارد و نیاز به استفاده به صورت سه جداره نمی باشد

کلمه‌ی شیشه دوجداره به انگلیسی: two layer glass و Double glazed glass می‌باشد.

لیست قیمت شیشه و پنجره دوجداره در وبسایت جدید پنجره گلدوین و یا تماس با شماره‌ های زیر

سوالات متداول شیشه دوجداره

2 thoughts on “شیشه دوجداره”

  1. سلام، پنجره های آلومینیومی هم شیشه دوجداره دارند؟
    ترمال بریک

Comments are closed.